kupcakes!!

hej! är är ett recept på kupcekes som jag brkar använda mig av!
det räcker till 10 st inklusive glasyren.

2 dl socker

2 tsk potatismjöl eller no egg pulver. (jag äter inte ägg)

1 msk vaniljsocker

  1/2 dl sojamjölk

3 dl vetemjöl

1 tsk bakpulver

GLASYR

170 g philadelphia

50 g smör

1-2 tsk vaniljsocker

8 dl florsocker.  man kan ha mer eller mindre, det beror på hur man vill att konsistensen ska vara men jag brukar ha väldigt mycket så att glasyren inte ska "sjunka ihop".

ex på garnering: strössel, körsbär, kulor, godis eller bär.

1 blanda potatis mjölet med ca 2 msk vatten.
2 vispa sedan sockret och potatis mjölet i ca 2 minuter med elvisp.
3 blanda i alla torra ingredienser i bunken tilsammans med sockret och potatismjölet
4 häll i mjölken och smöret
klutta i smeten upp till hälften av  muffins formarna.
sätt in myffinsarna i ugen å 175 grader i ca 10 minuter.


glasyr:

1 blanda smöret och philadelphian.
smöret ska inte vara smällt så skär det  små tärninar innan..

2 vispa i vanilg och flor sockret.
ha i så mycket florscker så att konsistensen blir lite trög.
nu ska du bestämma vilken färg glasyren ska ha!  man kan använda karammelfärg om man
vill men jag la i några hallon och lite saft från dom så att smeten blev rosa!
aplisera smeten med en sked eller en påse som du klipper ett litet hål i.
garnera!!




den här bilden hittade jag på googel. jag hade tänkt lägga upp en bild på dom som jag
gjorde men min kamera har slarvat bort den bilden! men ungufär så här såg dom ut!
.




Kommentarer
Postat av: aminda

åååh fina!! de reseptet måste jag pröva!! puss <3

2008-12-11 @ 18:08:32
Postat av: signe

puss!

2008-12-11 @ 20:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0