smygreklam o randiga klänningar

hej!

idag har jag varit på älvsjö mässan och änkligen har jag  sytt klart min klänning!
vi åkte dit på messan med klassen, jag fick stanna hur länge jag ville men dom som skulle stå i montern och repensentera vår skola skulle stanna kvar till kl 6. jag ska stå imorgon, lördag alltså.
jag är lite nervös! vad ska jag säga? jag vet argumenten vad som är bra med en waldorf skola men inte hur jag ligsom ska lägga upp dom..
antingen så kan jag fråga vad dom söker för gymnasium och vilken linje och sen kan jag ju bara fylla i med det martinskolan (min skola) har. visste ni att martinskolan är den ända waldorf skolan med naturvetenskap?
nä tänkte väll det!
hehe förlåt, men det svårt att inte göra smygreklam. men facktiskt! jag gillar min skola.

nr 1. vi har morgon perioder där vi fokoserar bara på ett ämne i några veckor/ en månad.

nr 2. waldorfskolor tänker miljövänligt, dom har bara ekologisk mat, tex min klass åkte till italien med tåg istället för flyg 
       och martinskolan iallafall( vet inte hur det e i andra  W skolor) är uppvärmt med pellets.

nr 3. vi har mindre läxor och istället mer tid i skolan att göra dom. men vi har inte längre skoldagar än andra skolor.

nr 4. istället för att sitta vid datorn och läsa faktaböcker så får man skriva och rita i såkallade period häften

nr 5. man tar hänsyn till elevens egna behov och arbetar individuelt.

6. vi får göra många klass resor, varje år. tex min klass åkte ju till italien som sagt!

sen är det ju massa saker som man bara "upplever" om man går i waldorf typ.
så...go waldorf!


men nu när ni varit så duktiga att läsa igenom alla min argument så ska jag visa er min klänning som är klar!... i nästa inlägg för jag ska gå och äta nu.
hej då! / signe








Kommentarer
Postat av: Anonym

åhh, waldorf låter myysigt!!!

2008-11-15 @ 17:13:19
Postat av: a

lycka till på gy- mässan!!

2008-11-15 @ 17:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0